Еволюцията на мобилното търсене

Ако поне малко сте запознати с алгоритмите, които Google използва за представянето на резултатите, които търсите, със сигурност сте наясно, че не винаги са от най-голяма полза за малкия бизнес и собствениците на фирми, които искат да излязат сред първите резултати на страница 1. Съществуват различни медийни платформи, включително форуми и социални мрежи, които наскоро нагнетиха обстановката в Интернет обществото. Заключения като „милиони малки бизнеси ще бъдат съсипани“ от новоизлюпения алгоритъм обикновено не водят до нищо добро.

Ние знаем, че е нужно този въпрос да бъде разискван рационално и обяснен правилно, за да няма объркване. Какво точно е “Армагедонът на мобилните устройства” и как ще афектира малките и средни предприятия? Нека разясним!

Най-простото обяснение – има нова промяна в алгоритъма ползван от Google, който е проектиран с цел да улесни и повиши удобството за потребителите на мобилни устройства. Когато потърсите нещо чрез смартфон или таблет, няма да имате възможност да работите бързо и удобно с резултатите, ако те са изработени за големите дисплеи на компютри и лаптопи.

Функция номер 1:

  • Алгоритъма оптимизира търсенето направено от мобилно устройство по начин, който кара сайтове подходящи за него да бъдат позиционирани по-нагоре в резултатите. Ако вие сте потребител, който зададе търсене в Google от вашият смартфон, първо ще видите резултатите и уебсайтове, които са предназначени да се поберат в по-малък дисплей, а след това ще бъдат наредени резултатите, които нямат тази функция.

Функция номер 2:

  • Когато работите с уебсайт, който е проектиран за вашето мобилно устройство, ще можете много по-лесно да се ориентирате и да намерите съдържанието, което ще ви е от полза в него. Някои сайтове включват функции, които не съществуват за десктоп, като например – обаждане по спешност. Новият алгоритъм вече не звучи толкова зле, нали?

Функция номер 3:

  • Тази промяна в търсенето и резултатите на Google, както всички останали, е направена с цел да улесни работата на потребителите и да оптимизира резултатите по начин, който няма да изгуби излишно време в търсене на частта от сайта, който представлява интерес за нас. Разбира се, ако вашият уебсйат не е проектиран по такъв начин – това ще ви се отрази. Въпреки това, няма причина за паника, защото има съвсем лесно решение за този проблем.

Какво да направим, за да се предпазим от негативните ефекти на новият алгоритъм?

Проектирането на един сайт с цел съвместимост с мобилни устройва никак не е нещо трудно или невъзможно. Може да бъде постигнато за всяка страница и е много семпъл процес, който може да бъде направен и от вас, ако имате малко време за проучване.

Дизайнерите в 411 Маркетинг са добре запознати с тези техники и можете да се обърнете към нас, ако сте любопитни за функционалността и съвместимостта на вашия сайт с бъдещите тенденции в търсенето.