Какво се случи след новия Local Snack Pack ъпдейт?

Как Гугъл преобърна локалното търсене

Оптимизацията на локално ниво посрещна може би най-разтърсващото събитие от алгоритъма Pigeon насам. Забелязахме първите очевидни промени на 6ти август, а с тях дойдоха и първите поводи за паника. От 7, броят листинги на първата страница в Google, се бяха стопили до 3. В този момент стана ясно, че търсачката тотално преобрази цялостната концепция на локалното търсене.

Това събитие афектира резултатите във всяка държава по целия свят до края на същия ден. Беше странно решение поради факта, че Google винаги провежда изпитателен период с тестове, които обхващаха определени държави.

Мобилно-ориентирано търсене

Използването на мобилни устройства за онлайн търсене продължава да се увеличава до неповторимо високи нива, а Google се старае да адаптира своите десктоп резултати към изгледа на тези направени от смартфон или таблет. Целта на Local Snack Pack бе да уеднакви това, което виждаме и използваме на двете платформи.

Този тип подобрения в потреблението на услугите винаги са били във фокуса на Google, а това което потребителите получават, без значение от платформата, е главната посока, в която търсачката работи.

Причините за промяната

Всяка промяна и ъпдейт са резултат от множество продължителни тестове, които обикновено се забелязват от SEO специалистите. Главния повод за притеснение идва от това, че всеки бизнес, който се конкурира с повече от две компании в същата сфера ще бъде изключително сериозно афектиран от промените.

Тук е нужно да зададем важен въпрос – колко трафик си разпределяха позициите между 4 и 7? За да предприеме такава сериозна крачка, за Google вероятно е имало причина, а именно – липсата на достатъчно трафик за долната половина от 7те резултата, които виждахме преди новия ъпдейт.

Основната причина зад това отново опира до мобилните устройства. Първите три резултата запълват целия екран на смартфона, оставяйки останалите 4 без достатъчно внимание, ако потребителят не реши да скролне надолу.

Въпреки това бизнесите, заемащи по-долните позиции имаха по-голям шанс за развитие и популяризиране на техните марки. Техните уебсайотве получаваха видимост на десктоп платформи, която в момента им липсва и пропускат възможността да се представят на по-широка аудитория.

Нови методи на оптимизация за позиция в топ 3

Къде трябва да пренасочим усилията си?

#1 Органично търсене

Локалната оптимизация притежава голямо разнообразие от специфични елементи, които остават важни за нея, но има и много такива примери идващи от органичното търсене, които също влияят на локалните резултати в Google.

Въпреки техниките за локална оптимизация, органичното търсене винаги ще бъде на върха. Това изисква повече умения и усилие от страна на SEO специалистите, които трябва да се фокусират върху най-важните за органичното търсене аспекти, за да успеят в повишаването на ранка за локалните резултати.

#2 Линкове

Преди ъпдейта на Google, много бизнеси успяваха да „минат между капките“ без употребата на линкове поради липсата на достатъчно конкурентна среда.

От сега нататък е нужно да обърнем сериозно внимание на изграждането на линк структурата, защото се превръща в изключително ключов аспект на оптимизационния процес. Всяка възможност за линкове трябва да бъде използвана, за да успеем да достигнем максимални нива на трафик.

#3 Маркетинг приоритети

Маркетинга и публичните отношения трябва да са основата и сърцевината на цялото онлайн присъствие. Ако те не са на достатъчно високо ниво, дори най-големите усилия за органична и локална оптимизация няма да имат достатъчно определеяща сила.

За да постигнем добър маркетинг са нужни големи инвестиции в него, тъй като линк билдинг структурата е само малък процент от целия процес! Промоции на локално ниво и партньорство с различни бизнеси и институции са отличен инструмент за изграждане на успешни публични отношения.

Ако ви е нужна експертиза в областта на SEO и искате да сте сигурни, че вашият бизнес ще достигне новите стандарти за топ 3 на Google – обърнете се към 411 Маркетинг!