CRO или как да оптимизираме сайта си с цел повече конверсии

Conversion rate optimization е термин, който често срещаме в света на онлайн оптимизацията, дизайна и SEO. Това представлява цялостна дисциплина, която има за цел да помогне с превръщането на нашите посетители в клиенти. Както в повечето наши статии, отново ще обърнем внимание на най-съществената част от това, а именно доброто старо и все още царстващо съдържание.

Комбинацията на копирайтинга с оптимизацията има няколко страни, които трябва да анализираме:

I – Балансиране на креативните ни и аналитични способности

Неуспоримо е, че креативният процес и качествената изработка на съдържание е изключително важна част от копирайтинга за конверсии. Това не означава, че аналитичният процес трябва да остане по-назад, защото той ще ни помогне да научим от какво се нуждаят потенциалните ни клиенти, което ще ни насочи към правилния избор.

Подходящият подбор на думи и приятното усещане в текста е страхотно качество, което дори е измеримо в съзнанията на посетителите, а съответно и на конверсиите. Ако подходим към съдържанието от чиста креативна точка, риска да бъдем заслепени от процеса е голям и можем лесно да пропуснем най-съществените аспекти, които да осигурят мотивацията в посетителя да вдигне слушалката. Точно обратното, твърде аналитичен подход ще направи съдържанието механично, несвързано и неловко.

Както винаги – истината винаги е по средата и е въпрос на уменията ви да намерите баланса между двата метода.

II – Задълбайте се в данните

Събирането и анализирането на данни и информация е най-малко приятната част от процеса, но е нещото, което ще ни даде огромно предимство в постигането на нашите цели.

Колкото повече знаем как мислят и какво търсят нашите посетители – толкова по-лесно за нас ще бъде да им го дадем. Как те общуват с вашия сайт, какви пречки срещат – всичко това ще ви помогне да направите вашето съдържание по-релевантно и истински ефективно.

Това е причината за Google Analytics да бъде толкова полезен инструмент, който ни помага да изградим дълбоко и интуитивно разбиране на това как хората реагират на сайтовете и кое ги кара да се превърнат в клиенти.

III – Хипотезите са по-успешни от предположенията

В аспекта на CRO, качеството на съдържанието ви е това, което се измерва в ефекта му върху конверсиите, не колко привлекателно звучи. Когато предприемаме стъпки за подобряване на съдържанието и е нужно да дадем идеи как да се случи това, е изключително важно да дадем реални отговори и решения за проблемите, а не случайни предположения.

Формирането на хипотеза ще ви помогне да подредите и прецените идеите си, какъв ефект ще имат те върху действията на посетителите ви и най-важно – дългосрочният им ефект.

  • Определете реалните цели за подобряване на конверсиите
  • Идентифицирайте проблема и формулирайте ясно твърдение
  • Изградете специфично решение
  • Изяснете резултатите, които очаквате от предложеното решение

Заключителни коментари и страхотен цитат

Оптимизацията на дигиталното преживяване е есенцията на CRO и Conversion Copywriting. Не забравяйте, че вашата целева група е направена от плът и кръв. Респективно, човешките решения определят дали конверсиите ще се качват или падат. Ако отнемете човешкия фактор от онлайн маркетинга – вашите опити за оптимизация никога няма да достигнат пълен потенциал.

Хората не купуват от уебсайтове, хората купуват от хора.“