Как да се подготвим за следващия Пингвин ъпдейт?

Както повечето SEO специалисти знаят, от Google обявиха, че до края на годината можем да очакваме нов ъпдейт на алгоритъма, познат като Пингвин. Неговата цел е още по-ефективна борба със спам тактиките и неестествения линк билдинг. Това означава, че всички онези, които са били „ударени“ от последния Пингвин през миналия декември сега имат шанса да се възстановят, тъй като този ъпдейт не се е обновявал автоматично.

ThinkstockPhotos-464944258Очаква се предстоящият Пингвин доста да си прилича с последния ъпдейт Панда – ще действа в реално време. Това означава, че когато Google засече спам линкове, сайтовете вероятно ще бъдат афектирани веднага. А когато тези линкове биват премахнати, тези сайтове биха могли да се възстановят също толкова бързо.

Колкото и да ни се иска спам линковете да не са толкова голям проблем и че SEO агенциите се опитват да прилагат по-чиста линк стратегия, нещата не стоят точно по този начин. С всяко едно обновяване на алгоритъма си има и губещи, и печеливши и ситуацията няма да е по-различна след новия Пингвин ъпдейт.

Обикновено проверката на линк профилите не е с висок приоритет, особено ако всичко върви нормално. Въпреки това никога не е лошо да се следят по-внимателно, особено сега, когато трябва да се подготвим за новия Пингвин. Спам може да се появи дори да го нямате за цел и за жалост извинението, че не сте знаели за това няма да ви спаси от наказание.

Разнообразност на anchor текстовете

Преди практиката бе да се използват предимно anchor текстове с основните ключови думи, което означава, че текста изцяло съвпада с ключовата фраза. Добре е anchor тексотевете на линковете да се разнообразяват. Те могат да бъдат брандът, ключови думи, неописателни изрази, второстепенни ключови думи (long-tail), както и чисти линкове само с домейна.

Като цяло е хубаво да има разнообразие от anchor текстове, защото за Google е неестествено, ако връзките към сайта ви са с почти едни и същи такива.

Драстични покачвания/спадове и твърде много препращащи страници

В случай, че някой „отвън“ се опитва да прави негативна оптимизация с цел да загубите позиции, той може да поръча спамерски линкове към вашия сайт. За това, ако забележите драстичен ръст на графиката с линковете и домейните, сочещи към сайта ви, вероятно някой се опитва да повлияе отрицателно на позициите ви.

Премахване на нежелани линкове

Когато става въпрос за премахване на нежеланите линкове, бихте могли да намерите много противоречива информация по темата.

Логично е да уведомите Google, че вие нямате общо със спамърските линкове, които водят към вашия сайт. Премахването им обаче не се прави ръчно и ако не искате те да се вземат предвид, трябва да покажете това на Google. Риска, който ще поемете в този случай е, че Google все още може да не е засякъл спамерските линкове и като го уведомите да привлечете вниманието му към тях.

Оптимизиране на вътрешните линкове

Външните линкове с основание получават най-голямо внимание, когато става въпрос за Пингвин ъпдейта. Това не означава, че вътрешните линкове са за пренебрегване. Дори да нямат голяма тежест върху класирането на сайта, имат силно влияние върху това как търсачките обхождат сайта.

Това са линкове, върху които вие, като собственици на сайта имате контрол. Може да диктувате на търсачките кои страници са по-важни и кои са тематично свързани една с друга. Вътрешните линкове също така могат да бъдат обект на пре-оптимизация, точно както и външните такива.

Ето и няколко съвета как да държите чист профила от към вътрешни линкове:

  • Не използвайте само съвпадащи ключови изрази, а разнообразявайте anchor текста с неописателни изрази.
  • Линквайте към свързани страници. Винаги си задавайте въпроса дали някой, който се интересува от страница А, не би се поинтересувал и от страница Б.
  • Опитайте се да спазвате йерархия до колкото това е възможно.

Инструменти

Възможно е всичко това да се направи ръчно, но има и някои инструменти, които да улеснят процеса. Ето и малко повече информация за двата най-често употребявани такива.

Ahrefs – За бърз поглед върху линковете и anchor текстовете може да се използва Ahrefs. Този инструмент позволява URL-ите да бъдат тествани и е бърз начин да се провери дали има бърз, драстичен и опасен ръст в линк профила.

Screaming Frog – Нужен е добър обхождаш бот, който може да донесе възможно най-акуратните сурови данни за вашия сайт, като Screaming frog.

Нашите опитни оптимизатори от 411 Маркетинг знаят правилните SEO тактики. С услугите на нашата онлайн маркетингова агенция, вашия сайт ще бъде защитен от новия Пингвин ъпдейт и няма да пострада от наказанията.