Как да подобрим UX качествата на нашия дизайн? Vol.3

Влиянието на User Experience дизайна и съдържанието върху нашето SEO

Поредицата ни от статии отнасящи се за ключовата важност на UX дизайна приключва с тема, която засяга пряко целите на всеки SEO експерт. Наясно сме, че търсачките константно търсят нови начини да подобрят резултатите и ефективността на тяхната работа. Това е причината ние също да се стремим към постоянно развитие и усъвършенстване на нашите умения и знания. 

Влиянието на User Experience дизайна върху резултатите в търсачките

Броя на променливите, които търсачките използват директно е ограничен, а именно – ключови думи, линкове и структурата на нашият уебсайт. Въпреки това, използвайки свързащи модели, показатели за User Engagement и други фактори, търсачките правят значителен брой интуитивни заключения за конкретен сайт.

User Experience оказва второстепенно влияние на успешните резултати в подреждането. Те допринасят с непряка, но измерима полза към популярността на един сайт, което търсачките възприемат като сигнал за по-високо качество. Този феномен е известен като “никой не харесва линк към кофти сайт”.

Създавайки добре замислен и съпричастен с потребителя User Experience за вашият сайт, ще се подсигурите, че посетителите ви ще го възприемат позитивно, ще вдъхновите споделянето му, както и повторното посещение, което създава допълнителни външни линкове. Всичко това представлява множество от сигнали, които достигат бързо до търсачките и мигновено допринасят в огромна степен за подобряването на резултатите от вашето SEO.

Изработване на качествено съдържание

“Създавайте страхотен content!” Това е може би най-често използваната и повтаряна фраза в света на SEO. Въпреки статуса й на клише, все пак остава най-добрия съвет за представянето на вашия уебсайт. Привличащото, добре изглеждащо и полезно съдържание е най-определящия фактор при оптимизацията.

Всяко търсене, направено в търсачките има съответно намерение и цел – да намериш, научиш, да намериш решение, да купиш, поправиш или разбереш. Търсачките пласират страници в резултатите си с цел да задоволят това намерение по най-добрия начин. Когато създаваме цялостно и обстойно съдържание, което адресира нуждите на потребителя, ние значително повишаваме шансовете си да получим по-висок ранк за нашия сайт.

Нашата креативност и знания ще ни позволят да създаваме ново, оригинално и вдъхновяващо съдържание, което да комбинираме по най-подходящият начин с иновациите в User Experience дизайна, за да предложим едно по-добро преживяване на нашите посетители, като ги снабдим с точно това, от което те имат нужда. А наградата? Задоволени потребители, които демонстрират позитивните си впечатления от нашата работа!