За трета поредна година 411 Маркетинг партнира на ВСУ “Черноризец Храбър” в подготовката на магистри по дигитален маркетинг
Студенти от Варненски свободен университет “Черноризец Храбър” се подготвят за специалисти в областта на дигиталния маркетинг и оптимизация на търсещите машини /SEO/. Това се случва в рамките на съвместен образователен проект между университета и 411 Маркетинг. Дисциплината е “Оценка и SEO оптимизация”, от магистърска програма “Дигитален маркетинг и WEB дизайн”.
“Възможността да участваме отново в теоретичната и практическа подготовка на студентите е чест и признание за нас. 411 Маркетинг е сред най-големите SEO компании в България. Високото качество на продукта ни – WEB и SEO за малки и средни фирми, ни осигури конкурентно присъствие на международните пазари”, сподели Милен Сотирова, тренинг мениджър на компанията и хоноруван преподавател към университета, който е класиран сред топ преподавателите в магистърската програма.
Партньорството между двете организации стартира през 2017 г., когато бяха проведени първите лекции и упражнения. Положителните отзвуци от студентите и силната практическа насоченост на обучението мотивираха двете организации да задълбочат сътрудничеството си. Университета стартира и летен прием за магистърска програма “Дигитален маркетинг и WEB дизайн”
411 Маркетинг отваря първия си офис във Варна през 2009 г., като първоначално са наети четирима човека. 10 години по-късно компанията разполага с два офиса, които осигуряват заетост на над 250 млади специалисти, избрали професионална реализация в областта на дигиталния маркетинг, уеб-разработката, оптимизация на търсещи машини. Компанията е част от международната група 411 Locals, специализирана в изработка на сайтове и тяхната оптимизация, предназначени за малки и средни бизнеси. 411 Locals е класирана в ТОП 10 на SEO компаниите в САЩ.
411 Маркетинг подготвя нова стажантска програма, която да стартира през 2019 година. Проектът ще се реализира в рамките на специализираното звено за обучение – 411 Academy.
“През 2018 година подготвихме за работа в областта на дигиталния маркeтинг 82-ма стажанти. 38 от тях започнаха работа при нас на постоянен трудов договор, заемайки позиции за техническа поддръжка, уеб-дизайн, оптимизация на търсещи машини /SEO/”, коментира Милен Сотиров, тренинг мениджър на 411 Маркетинг.
Стажантските програми и последващия старт на кариерата се провеждат със съдействието на проект на МОН „Студентски практики”, като продължителността им е 240 часа. Обучението се реализира в реална работна среда. Компанията работи в тясно сътрудничество с ВВМУ – Варна, ВСУ, ИУ – Варна и ТУ – Варна, като осигурява стаж и заетост на студентите. За всеки стажант 411 Маркетинг осигурява индивидуално работно място, както и ментори, които да работят със студентите.
През 2009 година 411 Маркетинг отваря първия си офис във Варна, където първоначално са наети четири души. 10 години по-късно компанията разполага с два офиса, които осигуряват заетост на над 250 млади специалисти, избрали професионална реализация в дигиталния маркетинг, уеб-разработката, оптимизация на търсещи машини.
411 Маркетинг е част от международната компания 411 Locals, специализирана в изработка на сайтове и тяхната оптимизация, предназначени за малки и средни бизнеси. 411 Locals е класирана в ТОП 10 на SEO компаниите в САЩ.
Философите и учените изучават разума и разсъжденията на хората толкова дълго, колкото можем да си спомним. Нашата страст към знанието винаги ни води към въпроса: „Как можем да използваме това, което сме научили за себе си, за да подобрим живота си?“
Върнахме се на този въпрос скоро след появата на изкуствения интелект (ИИ), създаден, за да наподобява собствената ни интелигентност. Тази технология обещава да подобри всеки аспект от човешкия живот, особено в областта на бизнеса. Взаимодействието на човешката и машинната интелигентност се наблюдава най-добре в отделите ни за човешки ресурси, където въздействието на тази нова технология може да подобри ежедневното набиране, оценяване, наемане и управленски практики и т.н.
Технологията на ИИ ще остави ли служителите в сферата на човешките ресурси без работа? ИИ обещава да трансформира отдел „Човешки ресурси“, но ще бъде ли само разширяване на технологията, предлагайки революция на ключови отговорности в областта на човешките ресурси?
Представете си ситуация в подбора на таланти, когато наемате един гладко говорещ (словоохотлив) служител, който трудно спазва първоначалното обещание. Хората не са имунизирани от това да правят грешки в решенията си. ИИ обещава да усъвършенства този процес, като разчита повече на аналитичната обработка на данните. Технологията за ИИ е имунизирана срещу стереотипите и влиянията, които могат да окажат върху резултата от скрининга на кандидатите расата, полът или етническата принадлежност. От друга страна, ИИ не може да замени способността на хората да усещат отношението на кандидатите и да оценяват личностните умения, които са също толкова важни, колкото техническите.
Най-времеемката процедура на отдел „Човешки ресурси“ е преминаването през терабайти от данни, като автобиографиите на кандидатите и социалните им профили. Поради това, специалистите по човешки ресурси понякога не преглеждат детайлно информацията, за да свършат работата навреме, което води до пукнатини в процедурите за набиране на персонал. Това може да постави грешните хора на грешното място в компанията и може да доведе до ненужни разходи за повторно извършване на процеса на наемане. Този проблем може да се изчисти благодарение на аналитичната способност на ИИ, която му позволява да преглежда огромно количество данни за няколко кандидати едновременно. Доколкото ИИ може да съкрати процеса и може да бъде в чудесна помощ за хората, отново ще е нужно наемащите мениджъри да преглеждат крайните резултати, така, както и когато хората са били пресявани от служителите на човешки ресурси.
През повечето време служителите имат въпроси, на които отдел „Човешки ресурси“ трябва да отговаря. Това може да отнеме време и дори на моменти да бъде изтощително, но технологията ИИ може да премахне тази задача от нашия работен ден. Сега чрез chatbots, компаниите могат да записват често задавани въпроси, които служителите могат да имат. По този начин, вместо да питат специалистите от човешки ресурси, служителите ще могат да се обърнат към chatbot и по този начин ще спестят много време на хората в отдела за да се съсредоточат върху по-важни задължения. ИИ обещава да подобри много живота ни, но ще бъде ли в състояние да премахне човешкия аспект? Има ситуации, в които човешките отношения са толкова уникални, че не могат да бъдат програмирани предварително. В тези случаи само истинският човек може да отговори правилно на въпросите.
Времето, спестено от това, че ИИ се справя с някои ежедневни задачи, може да се измерва в дни или дори месеци, а специалистите по човешки ресурси могат да използват това време за интервюта на живо, shortlisting, анализ на изпълнението и много други задачи.
ИИ със сигурност може да направи подобрения в ежедневните рутинни процеси, но ще бъде ли в състояние изцяло да замени хората?
Можете ли да си представите да трябва да си купите вестник или да обикаляте от компания в компания, търсейки следващата си работа? Всъщност, не толкова отдавна, точно по този начин вашите родители са търсили работа. Преди интернета, хората е трябвало да избират компании, които са били близо до домовете им и е трябвало да ходят и говорят лице в лице с работодателите си. Резюметата и автобиографиите са писани на ръка или с пишеща машина. От друга страна, компаниите е трябвало да рекламират своите свободни позиции във вестници, търговски списания или местното бюро по труда, както и са имали ограничен достъп до специалисти в областта, в която са набирали персонал.
С развитието на интернет, всички тези процеси се подобриха значително. Днес, ако искате да направите следваща стъпка в кариерата си, новата възможност за работа може да е само на няколко кликвания, публикувана на една от местните платформи за работа. Можете дори да я намерите, докато чакате на опашката в супермаркета, сърфирайки от вашия смартфон.
Кандидатстване за работа
Използвайки компютърни технологии, процесът на кандидатстване се подобри и хората могат да персонализират приложенията си с помощта на виртуални портфолиа, като споделят примери за професионалния си опит. В наши дни има много уеб сайтове, където всеки може да намери работа според своите умения и интереси. Вече няма нужда да ходите километри за да кандидатствате за работа, а можете да направите всичко това от комфорта на вашия диван.
По-добър достъп до информация
С помощта на най-обикновено търсене в интернет можете да намерите изобилие от информация за потенциалния си бъдещ работодател, което ви позволява да вземете информирано решение дали да приемете определена работа. От своя страна, това кара компаниите да се грижат повече за онлайн присъствието си и за онлайн репутацията си. От друга страна компаниите също могат да правят проучване на кандидатите си много лесно, като например се свържат с предишни работодатели. Благодарение на интернет, това може да се постигне много бързо.
Намиране на талантливи служители
Ако имате желание да наемете нови таланти, според тази статия процесът на набиране на персонал ще доведе до по-добри резултати, благодарение на онлайн платформи като LinkedIn. Те ви дават достъп до световно разнообразие от професионалисти във вашата област. Благодарение на онлайн платформите, фирми от Варна могат да се свържат с талантливи професионалисти от София например и обратното, което увеличава броя на наличните таланти. Трябва да отбележим, че в същото време това увеличава конкуренцията между фирмите, тъй като те вече не се конкурират само на местно ниво.
Комуникация
С увеличаването на услугите за онлайн съобщения вече можем да се свържем с хората много бързо, просто като изпратим съобщение или се обадим. Потенциалното време за реакция е много бързо и може би дори се случва в реално време. Не е нужно да сте в един и същи град или дори на един и същ континент, за да интервюирате човек, който може да бъде ценно допълнение към вашия екип, благодарение на приложенията, които могат да ви свържат с хора по целия свят.
Без повече стаи за документи
Проследяването на кандидатурите за работа става изключително лесно с разработването на ATS платформи (система за проследяване на кандидатите). Те също така помагат на компаниите да бъдат в съответствие с регулациите и да поддържат база данни. Някои компании създават собствени ATS системи, които са проектирани за техните специфични корпоративни нужди. В допълнение, системите за ATS позволяват на компаниите да водят записки на предишни кандидати, за да имат възможност да проверят дали е налице подходящ човек преди започването на подбор за нови кандидати.
Работа от вкъщи
Ако не сте човек, който обича да работи в офис, имате възможността да печелите пари от уюта на собствения си дом, като служител на свободна практика. Много от работодателите предлагат този тип работа, а в някои случаи служителите не трябва да бъдат в същия град или дори в една и съща държава. Добър пример за това е, как на служителите на компания Employee Automattic (собственик на WordPress.com) беше дадена възможност да решат дали искат да работят от дома си или от офиса. Крайният резултат е, че те затвориха офиса си в Сан Франциско, тъй като по-голямата част от служителите им вече не идват в офиса.
С опростяването на всички тези процеси, развитието на компютърната технология драстично подобри ефикасността и точността на търсенето на работа, набирането на персонал, ТРЗ и др. С непрестанното развитие на AI (artificial intelligence – изкуствен интелект) можем само да си представим какво може да донесе бъдещето, но със сигурност ще бъде много вълнуващо.
През летните уикенди, ще се радвате, че живеете във Варна! Ще мислите за всичките си приятели в Пловдив или София, които трябва да понасят градската жега, докато Вие си лежите на пясъка под голямото слънчево небе и морето пред Вас. През останалата част от годината, Варна предлага не по-малко от всеки голям български град и Вие със сигурност ще имате винаги какво да правите тук, включително да са храните в прекрасни ресторанти. Също така, ако Ви тревожи замърсяването по принцип, трябва да вземете под внимание факта, че качеството на въздуха във Варна е сред най-добрите в сравнение с другите големи градове в България.
#4 : Част сме от международна фирма
411 Маркетинг е европейският клон на 411 Locals, фирма основана през 2007 в Лас Вегас, Невада, САЩ. Да бъдете част от международна фирма означава контакти с хора от цял свят, работа за чуждестранни клиенти и разбира се, възможности за командировки в офисите ни в други страни в зависимост от позицията на която ще бъдете. В нашия варненски офис работят както българи, разбира се, така и румънци, англичани, шотландци, французи и т.н.
#3 : Невероятна работна атмосфера
Работната атмосфера (офис + колеги) е повече от чудесна. Имаме модерен офис в сърцето на Варна и отношенията между колегите са прекрасни. Горди сме от факта, че сме една от първите български фирми, които имат “Мениджър щастие” и организираме много събития, които да поддържат доброто настроение и отборен дух на служителите си. Ако още не сте убедени, гледайте едно от нашите видеа.
#2 : Имате истински възможности за израстване във фирмата
Фирмата ни не е спряла да се разраства откакто нашият главен изпълнителен директор, Константин, я основава през 2007. Сега за нас работят повече от 600 души по целия свят (в САЩ, България, Филипините) и продължаваме да растем. Планираме да се развием в нови пазарни ниши и да покорим нови пазари много скоро, за което ще е необходимо да наемем нови хора и да развием кадрите, които вече имаме. Така че, ако търсите едно изключително вълнуващо професионално приключение, което ще помните през целия си живот, 411 Маркетинг е определено фирмата за Вас. Никога преди не сте чували за оптимизация за търсещите машини – SEO? Няма място за тревога, ще Ви обучим. Вие само трябва да имате желание за учене и мотивация за работа.
#1 : SEO сферата се развива бързо
SEO е един от най-бързо развиващите се браншове в света. Като се има предвид броя на уебсайтовете, които се създават всеки ден, по целия свят, това е съвсем логично. Ако искате вашият уебсайт да се появи на първа страница в Google когато при търсене от потребител, то тогава трябва да го оптимизирате. Следователно, ако искате да се развивате в област, в която наистина ще имате бъдеще, защо не станете част от една от водещите SEO агенции в света? 411 Locals е класирана сред 10те най-добри в целия свят, така че със сигурност можете много да научите при нас.
Ако смятате, че искате да бъдете част от 411 Маркетинг, моля изпратете ни имейл на [email protected] или ни се обадете на +359 52 637 113. Служителите ни от екипа на Човешки ресурси с удоволствие ще отговорят на всичките Ви въпроси и ще Ви помогнат да кандидатствате.
Можете също така да харесате нашите Facebook и Linkedin страници, ако искате да научавате за последните новини и възможности в фирмата.
Младите хора се нуждаят от добро заплащане и възможност за кариерно развитие, за да не напускат страната. Това смятат представители на международна компания, която търси кадри в университетите в Североизточна България.
Ваня Кирилова е оперативен мениджър на международна компания, която се занимава с интернет търговия и маркетинг. Тя и екипът й търсят кадри в различни университети в Североизточна България.
Мениджърът посочва, че начините, по които може да се спре изтичането на млади хора от България, са осигуряването на добра работна среда и заплата.
Освен заплащане и среда, младите хора търсят и кариерно развитие. При нас има точно такава възможност, защото имаме вътрешна процедура за да може хората, които влизат и работят при нас в компанията, да минават първоначално обучение. Впоследствие този, който има желание да се развива, да гради кариера – предоставяме такава възможност, казва Ваня Кирилова и посочва, че 90% от служителите им са преминали пътя в компанията, започвайки от първото стъпало.
Според нея, младите хора са достатъчно интелигентни в днешно време.
Тази комбинация от кариерно развитие, добро финансово заплащане и от среда предоставят точно възможност на младите хора да остават в България и ние целим точно това, казва тя.
411 Locals отбеляза голям напредък тази година, защото беше класирана сред 10те най-добри локални SЕО компании в САЩ. Това отличие беше дадено от престижната агенция FindTheBest SEO, която сравнява конкурентите по различни критерии. ”Да бъдем избрани за 7-мата най-добра локална SЕО агенция в САЩ е голяма чест за нас. Това е признание за нашите неуморни усилия да осигурим SЕО услуги от най-висок съвременен стандарт. Също така е и наша огромна отговорност да запазим позицията си”, заяви един от основателите на фирмата, Румен Тодоров.
Наградата е още по-ценна, защото е връчена от независими експерти в областта на SЕО, които разчитат на доказуеми критерии, като онпейдж SЕО резултат, класиране по ключови думи, качество на беклинковете, качество на списъка с клиенти, медийно присъствие, и други.
411 Locals е интернет маркетингова агенция със седалище в Лас Вегас, Невада. Компанията използва предимно SЕО инструменти и стратегии създадени и разработени от нейния собствен отдел за проучване и развитие. Компанията е Официален Google партньор и е акредитирана от Bing Ads. Тези партньорства с всепризнатите авторитети в нашата област са резултата от политиката за качествена услуга и непрекъснато обучение на членовете на нашия екип по всички новости в SЕО и онлайн рекламата.
“Ние сме сред малкото Интернет рекламни агенции в САЩ, които имат оценка А+ от Better Business Bureau”, заяви Тодоров.
Преди 10 години, 411 Locals започна в една единствена стая, но сега има офиси на три континента – Северна Америка, Европа и Азия. Повече от 400 добре подготвени професионалисти работят за компанията.
411 Locals предлага изработка на сайтове по изисквания на клиента, оптимизация на търсещите машини, оптимизация на присъствието в социалните медии за малки и средни фирми. Процентът на задържане на клиенти е над 95.
В началото, когато търсачките се появиха, класирането на по-предни позиции не беше особено трудна задача. Единственото, от което сайтът Ви се нуждаеше тогава, беше употребата на много ключови думи и добавянето на много линкове. През последните няколко години, обаче, настъпиха, много промени. След последните актуализации на алгоритмите на Google, много специалисти от SEO бранша прекараха безсънни нощи в опит да „надхитрят“ популярната търсачка. А какви всъщност са тези промени и как точно се отразяват те?
Панда ъпдейтът
Тези ъпдейти са едни от най-често срещаните ъпдейти на Google. Пандата за пръв път се появaва през февруари 2011 г. и от тогава последват още няколко ъпдейта свързани с нея. Февруарската актуализация дава предимство на сайтове, които имат по-висококачествено съдържание.
Този ъпдейт изцяло променя начините, по които хората създават съдържанието на техните сайтове и ясно показа, че класирането по-напред не зависи само от употребата на множество ключови думи.
Само два месеца след първия Панда ъпдейт, Google пуска Panda 2.0. Той е насочен срещу спам съдържанието и успява да „удари“ дори някои забележителни сайта. Априлската актулизация отново показа, че е нужно качество и достоверност на съдържанието, за да се класират сайтовете по-добре.
Следващият Панда ъпдейт дойде през септември 2011 г. След пускането на Panda 2.5 много сайтове претърпяват загуби, осбено тези с умерено съдържание. През май 2014 г. се появи поредната актуализация – Panda 4.1, която имаше за цел да намали значително нискокачественото съдържание.
Пет месеца след тази историческа актуализация, Google направиха още една значителна такава. Тя беше свързана с допълнителните мерки срещу лошото съдържание и се фокусира върху значението и точността. Този ъпдейт засяга над 5% от общите заявки. Неотдавна, през юли 2014 г., Google пуснаха и Panda 4.2, което даде възможност на средните по големина сайтове, които имат висококачествено съдържание, да се класират по-добре.
Пингвин ъпдейта
Първият Пингвин се появява през април 2012 г. с цел въвеждане на строги мерки за потребители, които все още използват забранени SEO практики и прекаляват с употребата на ключови думи и неподходящо изграждане на линкове. Ъпдейтът повлиява на над 3% от заявките. През май 2013 г. се появява и Penguin 2.1, който е насочен срещу дублираното съдържание и спама. Вземат се мерки срещу черните SEO техники с цел оптимизацията да бъде по-справедлива.
Колибри ъпдейта
През септември 2013г. От Google представиха ъпдейта Колибри. Това е една голяма крачка напред към оптимизирането на търсачки за по-добро потребителско изживяване, правейки ги по-полезни за всеки индивид. В основата си тази актуализацията гарантира, че фокусът на резултатите е основно върху търсените думи като теми, а не като единични фрази. Благодарение на този ъпдейт, резултатите се предвиждат на база детайли като местоположение, поведение, история на търсенето и други подобни фактори. По-голям внимание се отделя и на заявки с по-пълни въпроси.
Гълъб Ъпдейта
Този Google ъпдейт появил се през юли 2014 се фокусира изцяло върху локалното търсене. Той е стъпка към осигуряване на по-точно и по-подходящо търсене за местни заявки. Този ъпдейт изгражда по-тесни връзки между локалното търсене и първостепенните алгоритми на Google.
SEO индустрията претърпя голямо развитие през последните години, което направи конкуренцията още по-непредвидима. В случай, че имате собствен бизнес и искате Вашият сайт да се появи на първата страница на Google, ще трябва да се доверите на експерти от бранша, като специалистите от 411 Маркетинг. Нашата онлайн маркетингова агенция ще помогне за развитието на Вашия бизнес!
Forbes, най-големият бизнес бранд в света, публикува статия за българо – американската компания 411 Locals, позната в България като 411 Маркетинг. Успехите на компанията, която има над 33 000 клиента, от години имат международно признание.
Една компания може да има най-добрия бизнес модел на света, но това няма да има значение, ако тя не може да бъде открита от потребителите. За тази цел Константин Стоянов създава 411 Locals, Интернет маркетинг компания, която помага на малкия и средния бизнес да бъдат открити онлайн. В България, 411 Locals оперира под бранда 411 Маркетинг.
Coбствениците на новосъздадени компании знаят, че липсата на стабилно присъствие в мрежата просто не е вариант. Много собственици на традиционен бизнес, които някога са разчитали на реклами във вестниците или на промоции по пощата, сега достигат до същото заключение. Ако даден бизнес не може да бъде открит в мрежата, той губи едно сериозно конкурентно предимство, губи клиенти.
Днес, почти всички предприемачи са наясно с важността на оптимизацията за интернет търсачки или така нареченото SEO (search engine optimization). Това е процес, който дава възможността за оптимизиране на всеки уебсайт, така че той да се озове на висока позиция в класацията на резултатите от интернет търсенето или SERP (Search Engine Results Page).
Въпреки това, съществува един вид SEO, който често е пренебрегван – така нареченото Local SEO, имащо за цел да достигне потребители в сравнително малка географска територия. Това е от особенно значение за малкия или среден бизнес, който не е насочен към потребители от целия свят.
Forbes попита г-н Стоянов за предизвикателствата пред които бизнесът е изправен днес и как неговата компания предлага решения за тях.
Forbes: Какво ви вдъхнови да стартирате 411 Locals?
Стоянов:Аз имах няколко бизнеса преди 411 Locals, като се занимавах с недвижими имоти и инвестиции. Когато онлайн рекламирането на собствените ми начинания започна да става все по сложно открих, че прекарвам твърде голяма част от времето си в проучвания. Събрах екип, който да ми помага с част от задачите и тогава разбрах че много други собственици на малък бизнес са изправени пред същите трудности. По-специално, предприемачите нямат време за да извършват проучвания и да правят тестове. Те също така не разполагат със специалисти, които могат да им помогнат да бъдат откриваеми в мрежата. Беше ясно, че имат нужда от помощ. Затова реших да използвам нашите ресурси и умения, за да подпомагам и на други.
Forbes: Какъв е ключът към постигането на успех за някой малък бизнес в интернет?
Стоянов:Има три ключа за постигането на успех на един бизнес в интернет. Първо, компанията трябва да има ясни и реалистични дългосрочни цели. Това включва подробно планиране относно начина на постигане на тези цели. Това е стратегическа инициатива която ще даде ясен образ за „по-голямата картина“ на пътя, който компанията трябва да извърви за да достигне целта си.
Второ, трябва да съществува способност за приспособимост към промени. Преди всичко, компанията трябва да се адаптира към промените в алгоритъма за класиране на Гугъл. Алгоритъмът, който Гугъл използва, за да класира страници, днес ще бъде почти сигурно различен от този след една година. Освен това, бизнесът трябва да реагира на усилията на конкуренцията. Ако един конкурент изведнъж се класира по-нагоре по специфична ключова дума, ще е необходимо проучване, за да се определи какво се случва и как да се реагира с най-подходящия оптимизационен подход. Най-накрая, необходимо е да има отворена връзка между клиента и агенцията.
Forbes: Защо индивидуалният подход към всеки бизнес е от изключителна важност за неговия успех?
Стоянов:Подходът към всеки бизнес трябва да бъде персонализиран. Няма решения тип „един размер пасва на всички“. Всичко зависи от вертикалата, пазарните сили, размерът на целевия град и усилията, които конкуренцията полага, за да създаде видимо онлайн присъствие за себе си.
Forbes: Често използвате думата „иновативно“ в уебсайта на 411 Locals. В какво се изразява иновативността на вашия бизнес? Моля, опитайте да сте конкретни.
Стоянов:Ние създадохме инструмент, който да следи и докладва позициите на ключовите думи на нашите клиенти, както и тези на техните конкуренти. Освен това, ние предоставяме доклади относно промените на позициите на тези ключови думи във времето. Още повече, ние анализираме информацията която имаме от всичките си клиенти, за да определим най-ефективните практики. Най- накрая, ние постоянно приспособяваме нашите SEO техники и вътрешни методи за да предоставят по-бързи и по-добри резултати за нашите клиенти. Жизненоважно е за всеки бизнес да поддържа леснонамираемо присъствие в мрежата, в 21-ви век. В противен случай, те са на път да загубят части от пазара в полза на конкурентите си, които таргетират технически компетентна публика. Благодарение на настъпването на така наречените „webrooming” (хора които търсят продукти онлайн преди покупката им от магазин) и „showrooming” (хора които търсят продукти в магазин преди да ги закупят онлайн), потребителите са тренирани да пазаруват и търсят онлайн преди да направят покупките си. Всеки бизнес, който не приема тази реалност ще се бори за да оцеляването си.
Както повечето SEO специалисти знаят, от Google обявиха, че до края на годината можем да очакваме нов ъпдейт на алгоритъма, познат като Пингвин. Неговата цел е още по-ефективна борба със спам тактиките и неестествения линк билдинг. Това означава, че всички онези, които са били „ударени“ от последния Пингвин през миналия декември сега имат шанса да се възстановят, тъй като този ъпдейт не се е обновявал автоматично.
Очаква се предстоящият Пингвин доста да си прилича с последния ъпдейт Панда – ще действа в реално време. Това означава, че когато Google засече спам линкове, сайтовете вероятно ще бъдат афектирани веднага. А когато тези линкове биват премахнати, тези сайтове биха могли да се възстановят също толкова бързо.
Колкото и да ни се иска спам линковете да не са толкова голям проблем и че SEO агенциите се опитват да прилагат по-чиста линк стратегия, нещата не стоят точно по този начин. С всяко едно обновяване на алгоритъма си има и губещи, и печеливши и ситуацията няма да е по-различна след новия Пингвин ъпдейт.
Обикновено проверката на линк профилите не е с висок приоритет, особено ако всичко върви нормално. Въпреки това никога не е лошо да се следят по-внимателно, особено сега, когато трябва да се подготвим за новия Пингвин. Спам може да се появи дори да го нямате за цел и за жалост извинението, че не сте знаели за това няма да ви спаси от наказание.
Разнообразност на anchor текстовете
Преди практиката бе да се използват предимно anchor текстове с основните ключови думи, което означава, че текста изцяло съвпада с ключовата фраза. Добре е anchor тексотевете на линковете да се разнообразяват. Те могат да бъдат брандът, ключови думи, неописателни изрази, второстепенни ключови думи (long-tail), както и чисти линкове само с домейна.
Като цяло е хубаво да има разнообразие от anchor текстове, защото за Google е неестествено, ако връзките към сайта ви са с почти едни и същи такива.
Драстични покачвания/спадове и твърде много препращащи страници
В случай, че някой „отвън“ се опитва да прави негативна оптимизация с цел да загубите позиции, той може да поръча спамерски линкове към вашия сайт. За това, ако забележите драстичен ръст на графиката с линковете и домейните, сочещи към сайта ви, вероятно някой се опитва да повлияе отрицателно на позициите ви.
Премахване на нежелани линкове
Когато става въпрос за премахване на нежеланите линкове, бихте могли да намерите много противоречива информация по темата.
Логично е да уведомите Google, че вие нямате общо със спамърските линкове, които водят към вашия сайт. Премахването им обаче не се прави ръчно и ако не искате те да се вземат предвид, трябва да покажете това на Google. Риска, който ще поемете в този случай е, че Google все още може да не е засякъл спамерските линкове и като го уведомите да привлечете вниманието му към тях.
Оптимизиране на вътрешните линкове
Външните линкове с основание получават най-голямо внимание, когато става въпрос за Пингвин ъпдейта. Това не означава, че вътрешните линкове са за пренебрегване. Дори да нямат голяма тежест върху класирането на сайта, имат силно влияние върху това как търсачките обхождат сайта.
Това са линкове, върху които вие, като собственици на сайта имате контрол. Може да диктувате на търсачките кои страници са по-важни и кои са тематично свързани една с друга. Вътрешните линкове също така могат да бъдат обект на пре-оптимизация, точно както и външните такива.
Ето и няколко съвета как да държите чист профила от към вътрешни линкове:
Не използвайте само съвпадащи ключови изрази, а разнообразявайте anchor текста с неописателни изрази.
Линквайте към свързани страници. Винаги си задавайте въпроса дали някой, който се интересува от страница А, не би се поинтересувал и от страница Б.
Опитайте се да спазвате йерархия до колкото това е възможно.
Инструменти
Възможно е всичко това да се направи ръчно, но има и някои инструменти, които да улеснят процеса. Ето и малко повече информация за двата най-често употребявани такива.
Ahrefs – За бърз поглед върху линковете и anchor текстовете може да се използва Ahrefs. Този инструмент позволява URL-ите да бъдат тествани и е бърз начин да се провери дали има бърз, драстичен и опасен ръст в линк профила.
Screaming Frog – Нужен е добър обхождаш бот, който може да донесе възможно най-акуратните сурови данни за вашия сайт, като Screaming frog.
Нашите опитни оптимизатори от 411 Маркетинг знаят правилните SEO тактики. С услугите на нашата онлайн маркетингова агенция, вашия сайт ще бъде защитен от новия Пингвин ъпдейт и няма да пострада от наказанията.