Кои са най-важните промени в алгоритъма на Google и какво прави всеки от тях
В началото, когато търсачките се появиха, класирането на по-предни позиции не беше особено трудна задача. Единственото, от което сайтът Ви се нуждаеше тогава, беше употребата на много ключови думи и добавянето на много линкове. През последните няколко години, обаче, настъпиха, много промени. След последните актуализации на алгоритмите на Google, много специалисти от SEO бранша прекараха безсънни нощи в опит да „надхитрят“ популярната търсачка. А какви всъщност са тези промени и как точно се отразяват те?
Панда ъпдейтът
Тези ъпдейти са едни от най-често срещаните ъпдейти на Google. Пандата за пръв път се появaва през февруари 2011 г. и от тогава последват още няколко ъпдейта свързани с нея. Февруарската актуализация дава предимство на сайтове, които имат по-висококачествено съдържание.
Този ъпдейт изцяло променя начините, по които хората създават съдържанието на техните сайтове и ясно показа, че класирането по-напред не зависи само от употребата на множество ключови думи.
Само два месеца след първия Панда ъпдейт, Google пуска Panda 2.0. Той е насочен срещу спам съдържанието и успява да „удари“ дори някои забележителни сайта. Априлската актулизация отново показа, че е нужно качество и достоверност на съдържанието, за да се класират сайтовете по-добре.
Следващият Панда ъпдейт дойде през септември 2011 г. След пускането на Panda 2.5 много сайтове претърпяват загуби, осбено тези с умерено съдържание. През май 2014 г. се появи поредната актуализация – Panda 4.1, която имаше за цел да намали значително нискокачественото съдържание.
Пет месеца след тази историческа актуализация, Google направиха още една значителна такава. Тя беше свързана с допълнителните мерки срещу лошото съдържание и се фокусира върху значението и точността. Този ъпдейт засяга над 5% от общите заявки. Неотдавна, през юли 2014 г., Google пуснаха и Panda 4.2, което даде възможност на средните по големина сайтове, които имат висококачествено съдържание, да се класират по-добре.
Пингвин ъпдейта
Първият Пингвин се появява през април 2012 г. с цел въвеждане на строги мерки за потребители, които все още използват забранени SEO практики и прекаляват с употребата на ключови думи и неподходящо изграждане на линкове. Ъпдейтът повлиява на над 3% от заявките. През май 2013 г. се появява и Penguin 2.1, който е насочен срещу дублираното съдържание и спама. Вземат се мерки срещу черните SEO техники с цел оптимизацията да бъде по-справедлива.
Колибри ъпдейта
През септември 2013г. От Google представиха ъпдейта Колибри. Това е една голяма крачка напред към оптимизирането на търсачки за по-добро потребителско изживяване, правейки ги по-полезни за всеки индивид. В основата си тази актуализацията гарантира, че фокусът на резултатите е основно върху търсените думи като теми, а не като единични фрази. Благодарение на този ъпдейт, резултатите се предвиждат на база детайли като местоположение, поведение, история на търсенето и други подобни фактори. По-голям внимание се отделя и на заявки с по-пълни въпроси.
Гълъб Ъпдейта
Този Google ъпдейт появил се през юли 2014 се фокусира изцяло върху локалното търсене. Той е стъпка към осигуряване на по-точно и по-подходящо търсене за местни заявки. Този ъпдейт изгражда по-тесни връзки между локалното търсене и първостепенните алгоритми на Google.
SEO индустрията претърпя голямо развитие през последните години, което направи конкуренцията още по-непредвидима. В случай, че имате собствен бизнес и искате Вашият сайт да се появи на първата страница на Google, ще трябва да се доверите на експерти от бранша, като специалистите от 411 Маркетинг. Нашата онлайн маркетингова агенция ще помогне за развитието на Вашия бизнес!