411 Маркетинг: Има три ключа за постигането на успешен бизнес в интернет
Forbes, най-големият бизнес бранд в света, публикува статия за българо – американската компания 411 Locals, позната в България като 411 Маркетинг. Успехите на компанията, която има над 33 000 клиента, от години имат международно признание.
Една компания може да има най-добрия бизнес модел на света, но това няма да има значение, ако тя не може да бъде открита от потребителите. За тази цел Константин Стоянов създава 411 Locals, Интернет маркетинг компания, която помага на малкия и средния бизнес да бъдат открити онлайн. В България, 411 Locals оперира под бранда 411 Маркетинг.
Coбствениците на новосъздадени компании знаят, че липсата на стабилно присъствие в мрежата просто не е вариант. Много собственици на традиционен бизнес, които някога са разчитали на реклами във вестниците или на промоции по пощата, сега достигат до същото заключение. Ако даден бизнес не може да бъде открит в мрежата, той губи едно сериозно конкурентно предимство, губи клиенти.
Днес, почти всички предприемачи са наясно с важността на оптимизацията за интернет търсачки или така нареченото SEO (search engine optimization). Това е процес, който дава възможността за оптимизиране на всеки уебсайт, така че той да се озове на висока позиция в класацията на резултатите от интернет търсенето или SERP (Search Engine Results Page).
Въпреки това, съществува един вид SEO, който често е пренебрегван – така нареченото Local SEO, имащо за цел да достигне потребители в сравнително малка географска територия. Това е от особенно значение за малкия или среден бизнес, който не е насочен към потребители от целия свят.
Forbes попита г-н Стоянов за предизвикателствата пред които бизнесът е изправен днес и как неговата компания предлага решения за тях.
Forbes: Какво ви вдъхнови да стартирате 411 Locals?
Стоянов: Аз имах няколко бизнеса преди 411 Locals, като се занимавах с недвижими имоти и инвестиции. Когато онлайн рекламирането на собствените ми начинания започна да става все по сложно открих, че прекарвам твърде голяма част от времето си в проучвания. Събрах екип, който да ми помага с част от задачите и тогава разбрах че много други собственици на малък бизнес са изправени пред същите трудности. По-специално, предприемачите нямат време за да извършват проучвания и да правят тестове. Те също така не разполагат със специалисти, които могат да им помогнат да бъдат откриваеми в мрежата. Беше ясно, че имат нужда от помощ. Затова реших да използвам нашите ресурси и умения, за да подпомагам и на други.
Forbes: Какъв е ключът към постигането на успех за някой малък бизнес в интернет?
Стоянов: Има три ключа за постигането на успех на един бизнес в интернет. Първо, компанията трябва да има ясни и реалистични дългосрочни цели. Това включва подробно планиране относно начина на постигане на тези цели. Това е стратегическа инициатива която ще даде ясен образ за „по-голямата картина“ на пътя, който компанията трябва да извърви за да достигне целта си.
Второ, трябва да съществува способност за приспособимост към промени. Преди всичко, компанията трябва да се адаптира към промените в алгоритъма за класиране на Гугъл. Алгоритъмът, който Гугъл използва, за да класира страници, днес ще бъде почти сигурно различен от този след една година. Освен това, бизнесът трябва да реагира на усилията на конкуренцията. Ако един конкурент изведнъж се класира по-нагоре по специфична ключова дума, ще е необходимо проучване, за да се определи какво се случва и как да се реагира с най-подходящия оптимизационен подход. Най-накрая, необходимо е да има отворена връзка между клиента и агенцията.
Forbes: Защо индивидуалният подход към всеки бизнес е от изключителна важност за неговия успех?
Стоянов: Подходът към всеки бизнес трябва да бъде персонализиран. Няма решения тип „един размер пасва на всички“. Всичко зависи от вертикалата, пазарните сили, размерът на целевия град и усилията, които конкуренцията полага, за да създаде видимо онлайн присъствие за себе си.
Forbes: Често използвате думата „иновативно“ в уебсайта на 411 Locals. В какво се изразява иновативността на вашия бизнес? Моля, опитайте да сте конкретни.
Стоянов: Ние създадохме инструмент, който да следи и докладва позициите на ключовите думи на нашите клиенти, както и тези на техните конкуренти. Освен това, ние предоставяме доклади относно промените на позициите на тези ключови думи във времето. Още повече, ние анализираме информацията която имаме от всичките си клиенти, за да определим най-ефективните практики. Най- накрая, ние постоянно приспособяваме нашите SEO техники и вътрешни методи за да предоставят по-бързи и по-добри резултати за нашите клиенти.
Жизненоважно е за всеки бизнес да поддържа леснонамираемо присъствие в мрежата, в 21-ви век. В противен случай, те са на път да загубят части от пазара в полза на конкурентите си, които таргетират технически компетентна публика. Благодарение на настъпването на така наречените „webrooming” (хора които търсят продукти онлайн преди покупката им от магазин) и „showrooming” (хора които търсят продукти в магазин преди да ги закупят онлайн), потребителите са тренирани да пазаруват и търсят онлайн преди да направят покупките си. Всеки бизнес, който не приема тази реалност ще се бори за да оцеляването си.
Оригинална статия: forbes.com