5 грабващи вниманието елементи в дизайна

На какво обръща внимание съзнанието ни?

 

Забелязвате ли как нивото на внимание, което обръщаме на обкръжаващите ни елементи все повече намалява? Става въпрос за времето, което отделяме в концентриране върху задача без да бъдем разсеяни.

Това е един от най-ключовите фактори, които трябва да имаме превид, когато искаме да представим нашите продукти или услуги. Ако искаме да убедим посетителите ни, че това, което предлагаме е правилният избор за тях – нужно е да обмислим как точно да включим тези стъпки в създаването на съдържанието и подходящото му комбиниране с дизайна.

  • Физическа нужда

Когато сме гладни и видим храна – вниманието ни е привлечено. Нашите нужди са основният мотиватор за действията ни. Затова, целта на дизайна и съдържанието ни трябва да бъде в най-конкретното и обстойно представяне на предлаганата от нас дейност. Ако имаме нужда от нещо и знаем отговорите на всички наши въпроси свързани с него – решението да го използваме ще дойде бързо и без колебание.

  • Способност за концентрация

Известният комик Джери Сайнфелд казва, че:

Няма такова нещо като ограничено внимание. Съществува само качеството на това, което гледаме.“

Хората имат неограничена способност за внимание и концетрация, ако привличаме съзнанието им. Ако те се наслаждават на това което правят или са вътрешно мотивирани – няма нещо, което да ги разсее.

  • Емоция

Един от елементите, които гарантирано привличат внимание е пораждането на емоция в човека. Когато шокираме съзнанието си или просто почувстваме емоция от даден елемент, вниманието ни не просто се приковава в него, но също така го запомняме. Можем да подсилим нашето послание с емоционално изображение, което да приляга на тематиката.

  • Контраст

Съзнанието ни винаги обръща повече внимание на елементи, които са в контраст с други. Частта от мозъка, която взима решенията търси ясен контраст с цел да направи незабавен избор и да избегне объркване, което води до закъснели решения. Един от най-често срещаните примери за това е демонстрацията на „Преди и След“ конкретизираща позитивите от продукт или услуга.

  • Непозната информация

Човешкото съзнание винаги гравитира около нови преживявания и непознати територии, което е една от най-съществените за нашето развитие черти. За да използваме това е нужно всеки следващ елемент и всяка нова стъпка в нашият сайт да представлява нещо ново и различно от предишната.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.