Какво е SEO одит и как го правят експертите?

Чудите се дали вашият сайт е добре оптимизиран? Искате да знаете колко и какви сайтове са пуснали линкове към вас? Трябват ви данни за SEO състоянието на конкурентите ви? Можете да получите цялата тази информация, плюс много повече, ако вашият сайт мине през професионален SEO одит.

Какво е SEO одит и как го правят експертите?SEO одитът представлява пълна проверка и подробен анализ на даден сайт. Изследват се SEO равнището на вашия уебсайт, както и редица външни и вътрешни фактори, които оказват влияние върху него. Избират се най-подходящите, релевантни и ефективни ключови думи за дадения бизнес – на базата на тях се проучва конкуренцията и се определят позициите на конкурентните сайтове. Такъв одит е подходящ както за нови сайтове, които не са оптимизирани, така и за работещи сайтове, които се борят със силни конкуренти.

Професионалният одит включва изследване и анализ на две групи фактори, които оказват влияние над SEO състоянието на вашия уебсайт.

1. Вътрешни фактори

Вътрешните фактори са свързани със самия сайт и обхващат множество аспекти.

  • Търсят се проблеми с хостинга и скоростта на зареждане на сайта.
  • Търсят се проблеми със структурата на сайта и начина на представяне на съдържанието.
  • Извършва се пълна проверка на кода и базата данни.
  • Анализира се текста в уебсайта – съотношение код/съдържание, насищане с ключови думи и др.
  • Извършва се продължителен мониторинг на сайта с Google Webmaster Tools.

2. Външни фактори

Тази група включва фактори като брой и качество на линковете към сайтът ви, размер на трафика и др.

  • Проверяват се началните позиции на сайта ви в Google по избраните ключови термини.
  • Извежда се списък с всички входящи линкове към сайтът ви (така наречените backlinks) и се оценява тяхното качество и тежест.
  • Откриване на т.нар. опасни линкове – това са връзки от опасни и наказани от Google сайтове, които могат да ви докарат проблеми от Penguin естество.
  • Анализ на индексираните от Google страници и съотношението първичен/вторичен индекс.
  • Определяне и оценка на входящият трафик към сайта ви.

След горните проверки и определянето на най-подходящите ключови думи, започва анализ на конкурентните сайтове. Определят се позициите им, SEO състоянието им, съдържанието им, както и откъде и как получават линкове.

Цялата информация от SEO одита се систематизира в подробен отчет, често съдържащ диаграми и графики за по-лесно онагледяване на данните. С помощта на този отчет вие ще можете да предприемете необходимите стъпки, за да подобрите уебсайта си, а оттам и онлайн присъствието си.

411 Маркетинг ЕООД разполага с екип от професионалисти, които имат нужните умения и опит, за да извършат един наистина качествен SEO одит. Ние можем да открием всички фактори, които пречат на доброто класиране на вашият сайт и да ги отстраним бързо и ефективно.