Всичко, което трябва да знаете за Google Hummingbird
На връх своя 15-ти рожден ден, Google обяви въвеждането на нова, огромна промяна в алгоритъма си. Едно интелигентно подобрение на начина, по който Google ‘’разбира’’ какво търсим. Нововъведението се нарича Hummingbird (Колибри) и помага на търсачката да ‘’чете’’ и разбира цели изречения, вместо да разчита единствено на няколко ключови думи.
Казано иначе, Google започва да прилича на истински човек, на когото можеш директно да задаваш въпроси.
Как действа колибрито?
Вече е възможно да въвеждате разговорни въпроси в Google търсачката и тя да ви отговаря с възможно най-релевантните резултати. Според създателите, алгоритъмът е изключително прецизен и ще успее да преработи и ‘’разбере’’ всяка въведена в търсачката фраза. Този вид “разговорно търсене” (conversational search) стои в основата на Hummingbird. Това, в комбинация с възхода на мобилните устройства, ни очертава интересна перспектива за бъдещето на търсачките и Интернет като цяло.
С идването на Hummingbird също се цели да се елиминират някои порочни практики, като спаменето с ключови думи по сайтовете. Не случайно мотото на Hummingbird е Content is King. Google Hummingbird не взема под внимание колко пъти се повтаря дадена фраза във вашия сайт – важно е в какъв контекст е поставена.
Как да действаме ние?
Както вече стана ясно, заливането на сайт с повтарящи се ключови думи с цел “оптимизация” е в миналото. Правилата са други и Hummingbird ясно показва какво Google иска да види в Мрежата. Не се стряскайте – много от доказаните добри практики от миналото още вършат работа и ще бъдат оценени и възнаградени от новият алгоритъм.
Ключовите думи, линковете и оптимизираното съдържание още са важни фактори. Някои твърдят, че ключовите думи изчезват – но това не е съвсем така. Алгоритъмът на Hummingbird донякъде също се осланя на ключови думи и фрази, както и на комбинациите между тях.
В общи линии, няма нужда да променяте изцяло съдържанието на уебсайта си заради появата на Google Hummingbird. Това, към което трябва да насочите усилията си, е да разберете от какво точно имат нужда клиентите ви – това несъмнено ще подобри качеството на уебсайта ви и ще зарадва новия алгоритъм Hummingbird.