Накратко за Google Panda & Google Penguin
Ако се занимавате със SEO, няма как да не сте запознати с Panda и Penguin – две от най-значимите промени в алгоритъма на Google. Пускането им промени играта завинаги. Тези ъпдейти дадоха началото на дългата кампания на Google срещу спама и нискокачествените уебсайтове. Един план за онлайн оптимизация трябва да бъде изцяло съобразен с Panda и Penguin, за да свърши работа.
Каква е крайната цел на Google с тези промени? Към какво трябва да се стремим ние, за да може сайта ни да се класира добре в търсенията? Един по-близък поглед върху Panda и Penguin може да отговори на тези въпроси.
Google Panda
Качественото съдържание винаги ще бъде най-важният фактор при определяне на стойността на един сайт. Именно това цели и Google Panda – да държи сайтовете с нискокачествено или откраднато съдържание далеч от първите места в търсенето. Един сайт се класира добре ако съдържанието му е уникално и стойностно.
Така сайтовете пълни с реклами, некачествено съдържание и откраднати текстове губят своите позиции и дават път на истински стойностното съдържание. Panda алгоритъмът продължава да бъде обновяван, ставайки по успешен в пресяването на качествени и некачествени сайтове.
Google Penguin
Google’s Webmaster Guidelines представлява списък с правила, които един сайт трябва да спазва, за да бъде качествен и да се класира добре в търсенията. Google Penguin следи за сайтове, които нарушават тези правила и ги санкционира, карайки ги да загубят позициите си.
Този ъпдейт се цели и в нечестните и неетични SEO практики, познати като Black Hat SEO. Примери за такива техники са anchot текстове с много ключови думи в тях, back линкове от сайтове със спам съдържани и други. Сайт, използващ такива методи за оптимизация неминуемо ще бъде засечен и санкциониран от Google Penguin.
Каква е целта?
С тези промени в алгоритъма си Google цели да ‘’изчисти’’ страниците с резултати от сайтове, които не заслужават да бъдат там. Целта е да може търсенето да връща стойностни резултати, които да са точно това което търсим. Ако искаме нашият сайт да бъде там, трябва да избягваме black hat техники за оптимизация и да се концентрираме върху качеството.