Как технологиите промениха сферата на човешките ресурси

Можете ли да си представите да трябва да си купите вестник или да обикаляте от компания в компания, търсейки следващата си работа? Всъщност, не толкова отдавна, точно по този начин вашите родители са търсили работа. Преди интернета, хората е трябвало да избират компании, които са били близо до домовете им и е трябвало да ходят и говорят лице в лице с работодателите си. Резюметата и автобиографиите са писани на ръка или с пишеща машина. От друга страна, компаниите е трябвало да рекламират своите свободни позиции във вестници, търговски списания или местното бюро по труда, както и са имали ограничен достъп до специалисти в областта, в която са набирали персонал.
С развитието на интернет, всички тези процеси се подобриха значително. Днес, ако искате да направите следваща стъпка в кариерата си, новата възможност за работа може да е само на няколко кликвания, публикувана на една от местните платформи за работа. Можете дори да я намерите, докато чакате на опашката в супермаркета, сърфирайки от вашия смартфон.
Кандидатстване за работа
Използвайки компютърни технологии, процесът на кандидатстване се подобри и хората могат да персонализират приложенията си с помощта на виртуални портфолиа, като споделят примери за професионалния си опит. В наши дни има много уеб сайтове, където всеки може да намери работа според своите умения и интереси. Вече няма нужда да ходите километри за да кандидатствате за работа, а можете да направите всичко това от комфорта на вашия диван.
По-добър достъп до информация
С помощта на най-обикновено търсене в интернет можете да намерите изобилие от информация за потенциалния си бъдещ работодател, което ви позволява да вземете информирано решение дали да приемете определена работа. От своя страна, това кара компаниите да се грижат повече за онлайн присъствието си и за онлайн репутацията си. От друга страна компаниите също могат да правят проучване на кандидатите си много лесно, като например се свържат с предишни работодатели. Благодарение на интернет, това може да се постигне много бързо.
Намиране на талантливи служители
Ако имате желание да наемете нови таланти, според тази статия процесът на набиране на персонал ще доведе до по-добри резултати, благодарение на онлайн платформи като LinkedIn. Те ви дават достъп до световно разнообразие от професионалисти във вашата област. Благодарение на онлайн платформите, фирми от Варна могат да се свържат с талантливи професионалисти от София например и обратното, което увеличава броя на наличните таланти. Трябва да отбележим, че в същото време това увеличава конкуренцията между фирмите, тъй като те вече не се конкурират само на местно ниво.
Комуникация
С увеличаването на услугите за онлайн съобщения вече можем да се свържем с хората много бързо, просто като изпратим съобщение или се обадим. Потенциалното време за реакция е много бързо и може би дори се случва в реално време. Не е нужно да сте в един и същи град или дори на един и същ континент, за да интервюирате човек, който може да бъде ценно допълнение към вашия екип, благодарение на приложенията, които могат да ви свържат с хора по целия свят.
Без повече стаи за документи
Проследяването на кандидатурите за работа става изключително лесно с разработването на ATS платформи (система за проследяване на кандидатите). Те също така помагат на компаниите да бъдат в съответствие с регулациите и да поддържат база данни. Някои компании създават собствени ATS системи, които са проектирани за техните специфични корпоративни нужди. В допълнение, системите за ATS позволяват на компаниите да водят записки на предишни кандидати, за да имат възможност да проверят дали е налице подходящ човек преди започването на подбор за нови кандидати.
Работа от вкъщи
Ако не сте човек, който обича да работи в офис, имате възможността да печелите пари от уюта на собствения си дом, като служител на свободна практика. Много от работодателите предлагат този тип работа, а в някои случаи служителите не трябва да бъдат в същия град или дори в една и съща държава. Добър пример за това е, как на служителите на компания Employee Automattic (собственик на WordPress.com) беше дадена възможност да решат дали искат да работят от дома си или от офиса. Крайният резултат е, че те затвориха офиса си в Сан Франциско, тъй като по-голямата част от служителите им вече не идват в офиса.
С опростяването на всички тези процеси, развитието на компютърната технология драстично подобри ефикасността и точността на търсенето на работа, набирането на персонал, ТРЗ и др. С непрестанното развитие на AI (artificial intelligence – изкуствен интелект) можем само да си представим какво може да донесе бъдещето, но със сигурност ще бъде много вълнуващо.