Еволюцията на мобилното търсене

Ако поне малко сте запознати с алгоритмите, които Google използва за представянето на резултатите, които търсите, със сигурност сте наясно, че не винаги са от най-голяма полза за малкия бизнес и собствениците на фирми, които искат да излязат сред първите резултати на страница 1. Съществуват различни медийни платформи, включително форуми и социални мрежи, които наскоро нагнетиха обстановката в Интернет обществото. Заключения като „милиони малки бизнеси ще бъдат съсипани“ от новоизлюпения алгоритъм обикновено не водят до нищо добро.

Ние знаем, че е нужно този въпрос да бъде разискван рационално и обяснен правилно, за да няма объркване. Какво точно е “Армагедонът на мобилните устройства” и как ще афектира малките и средни предприятия? Нека разясним!

Най-простото обяснение – има нова промяна в алгоритъма ползван от Google, който е проектиран с цел да улесни и повиши удобството за потребителите на мобилни устройства. Когато потърсите нещо чрез смартфон или таблет, няма да имате възможност да работите бързо и удобно с резултатите, ако те са изработени за големите дисплеи на компютри и лаптопи.

Функция номер 1:

  • Алгоритъма оптимизира търсенето направено от мобилно устройство по начин, който кара сайтове подходящи за него да бъдат позиционирани по-нагоре в резултатите. Ако вие сте потребител, който зададе търсене в Google от вашият смартфон, първо ще видите резултатите и уебсайтове, които са предназначени да се поберат в по-малък дисплей, а след това ще бъдат наредени резултатите, които нямат тази функция.

Функция номер 2:

  • Когато работите с уебсайт, който е проектиран за вашето мобилно устройство, ще можете много по-лесно да се ориентирате и да намерите съдържанието, което ще ви е от полза в него. Някои сайтове включват функции, които не съществуват за десктоп, като например – обаждане по спешност. Новият алгоритъм вече не звучи толкова зле, нали?

Функция номер 3:

  • Тази промяна в търсенето и резултатите на Google, както всички останали, е направена с цел да улесни работата на потребителите и да оптимизира резултатите по начин, който няма да изгуби излишно време в търсене на частта от сайта, който представлява интерес за нас. Разбира се, ако вашият уебсйат не е проектиран по такъв начин – това ще ви се отрази. Въпреки това, няма причина за паника, защото има съвсем лесно решение за този проблем.

Какво да направим, за да се предпазим от негативните ефекти на новият алгоритъм?

Проектирането на един сайт с цел съвместимост с мобилни устройва никак не е нещо трудно или невъзможно. Може да бъде постигнато за всяка страница и е много семпъл процес, който може да бъде направен и от вас, ако имате малко време за проучване.

Дизайнерите в 411 Маркетинг са добре запознати с тези техники и можете да се обърнете към нас, ако сте любопитни за функционалността и съвместимостта на вашия сайт с бъдещите тенденции в търсенето.

CRO или как да оптимизираме сайта си с цел повече конверсии

Conversion rate optimization е термин, който често срещаме в света на онлайн оптимизацията, дизайна и SEO. Това представлява цялостна дисциплина, която има за цел да помогне с превръщането на нашите посетители в клиенти. Както в повечето наши статии, отново ще обърнем внимание на най-съществената част от това, а именно доброто старо и все още царстващо съдържание.

Комбинацията на копирайтинга с оптимизацията има няколко страни, които трябва да анализираме:

I – Балансиране на креативните ни и аналитични способности

Неуспоримо е, че креативният процес и качествената изработка на съдържание е изключително важна част от копирайтинга за конверсии. Това не означава, че аналитичният процес трябва да остане по-назад, защото той ще ни помогне да научим от какво се нуждаят потенциалните ни клиенти, което ще ни насочи към правилния избор.

Подходящият подбор на думи и приятното усещане в текста е страхотно качество, което дори е измеримо в съзнанията на посетителите, а съответно и на конверсиите. Ако подходим към съдържанието от чиста креативна точка, риска да бъдем заслепени от процеса е голям и можем лесно да пропуснем най-съществените аспекти, които да осигурят мотивацията в посетителя да вдигне слушалката. Точно обратното, твърде аналитичен подход ще направи съдържанието механично, несвързано и неловко.

Както винаги – истината винаги е по средата и е въпрос на уменията ви да намерите баланса между двата метода.

II – Задълбайте се в данните

Събирането и анализирането на данни и информация е най-малко приятната част от процеса, но е нещото, което ще ни даде огромно предимство в постигането на нашите цели.

Колкото повече знаем как мислят и какво търсят нашите посетители – толкова по-лесно за нас ще бъде да им го дадем. Как те общуват с вашия сайт, какви пречки срещат – всичко това ще ви помогне да направите вашето съдържание по-релевантно и истински ефективно.

Това е причината за Google Analytics да бъде толкова полезен инструмент, който ни помага да изградим дълбоко и интуитивно разбиране на това как хората реагират на сайтовете и кое ги кара да се превърнат в клиенти.

III – Хипотезите са по-успешни от предположенията

В аспекта на CRO, качеството на съдържанието ви е това, което се измерва в ефекта му върху конверсиите, не колко привлекателно звучи. Когато предприемаме стъпки за подобряване на съдържанието и е нужно да дадем идеи как да се случи това, е изключително важно да дадем реални отговори и решения за проблемите, а не случайни предположения.

Формирането на хипотеза ще ви помогне да подредите и прецените идеите си, какъв ефект ще имат те върху действията на посетителите ви и най-важно – дългосрочният им ефект.

  • Определете реалните цели за подобряване на конверсиите
  • Идентифицирайте проблема и формулирайте ясно твърдение
  • Изградете специфично решение
  • Изяснете резултатите, които очаквате от предложеното решение

Заключителни коментари и страхотен цитат

Оптимизацията на дигиталното преживяване е есенцията на CRO и Conversion Copywriting. Не забравяйте, че вашата целева група е направена от плът и кръв. Респективно, човешките решения определят дали конверсиите ще се качват или падат. Ако отнемете човешкия фактор от онлайн маркетинга – вашите опити за оптимизация никога няма да достигнат пълен потенциал.

Хората не купуват от уебсайтове, хората купуват от хора.“

SEO фактори, които все още остават важни през 2015

Всички сме добре запознати със стотиците фактори, определящи позицията на нашият сайт. Всеки от тях или допринася към нея, или обратното – могат да я понижат. Всичко това зависи от нас и как ние подхождаме към изграждането и оптимизацията на сайта. И все пак, напредъка и промените продължават, а следователно ние виждаме промени в резултатите на търсачките. Това означава, че дори някои фактори да се променят, други винаги ще останат същите.

Какво ще помогне на нашата маркетинг и SEO стратегия да постигнем постоянство в нашият ранк?

  • Добро разбиране на термина „Универсално търсене“

Това се отнася за поведението на търсачката да чете и индексира разнообразие от страници, изображения или други видове медия отнасящи се за нашето търсене. По този наин, Google смесва резултатите от Images и News в общите листинги отговарящи на първоначалното търсене.

  • Включване на качествени елементи и оптимизиране на бързината на сайта

Разбира се – качеството на съдържанието, било то под формата на текст или медия все още остава най-ключовият фактор. Въпреки това, вдъхновяващият текст или грабващите изображения и дизайн елементи не са всичко. В случай че всичко това отнема твърде много време да бъде заредено рискувате посетителите Ви да напуснат сайта преди да са имали шанс да видят какво предлага той.

  • Разбиране на поведението на потребителите

Мерни единици като степен на отпадането, кликове и споделяне са само някои от инструментите, които можем да използваме за да преценим начина, по който посетителите възприемат сайта ни. Установете кои са слабите страни в дизайна и оптимизацията, за да се възползвате възможно най-много от тези важни инструменти.

  • Създаване на съдържание, което изгражда доверие и авторитет

Всеки е наясно с този факт и вече е повтарян отвъд всякакви граници. И причината за това е добра! Положителната страна все пак остава, че докато времето минава, важността на уникалното и привлекателно съдържание се увеличава все повече и повече, което от своя страна води до повишаване на качеството на все повече сайтове. Дайте повод за доверие на вашите потребители, ако искате да имате влияние над техните действия.

  • Балансирани връзки със социалната медия гради популярност

Това е един от най-надеждните източници на положителен тласък за вашето онлайн присъствие и ранк в позициите на Google. Търсачките винаги се привличат от този тип дейност, така че никога не забравяйте да включите тези елементи за достъп във вашия сайт!

5 грабващи вниманието елементи в дизайна

На какво обръща внимание съзнанието ни?

 

Забелязвате ли как нивото на внимание, което обръщаме на обкръжаващите ни елементи все повече намалява? Става въпрос за времето, което отделяме в концентриране върху задача без да бъдем разсеяни.

Това е един от най-ключовите фактори, които трябва да имаме превид, когато искаме да представим нашите продукти или услуги. Ако искаме да убедим посетителите ни, че това, което предлагаме е правилният избор за тях – нужно е да обмислим как точно да включим тези стъпки в създаването на съдържанието и подходящото му комбиниране с дизайна.

  • Физическа нужда

Когато сме гладни и видим храна – вниманието ни е привлечено. Нашите нужди са основният мотиватор за действията ни. Затова, целта на дизайна и съдържанието ни трябва да бъде в най-конкретното и обстойно представяне на предлаганата от нас дейност. Ако имаме нужда от нещо и знаем отговорите на всички наши въпроси свързани с него – решението да го използваме ще дойде бързо и без колебание.

  • Способност за концентрация

Известният комик Джери Сайнфелд казва, че:

Няма такова нещо като ограничено внимание. Съществува само качеството на това, което гледаме.“

Хората имат неограничена способност за внимание и концетрация, ако привличаме съзнанието им. Ако те се наслаждават на това което правят или са вътрешно мотивирани – няма нещо, което да ги разсее.

  • Емоция

Един от елементите, които гарантирано привличат внимание е пораждането на емоция в човека. Когато шокираме съзнанието си или просто почувстваме емоция от даден елемент, вниманието ни не просто се приковава в него, но също така го запомняме. Можем да подсилим нашето послание с емоционално изображение, което да приляга на тематиката.

  • Контраст

Съзнанието ни винаги обръща повече внимание на елементи, които са в контраст с други. Частта от мозъка, която взима решенията търси ясен контраст с цел да направи незабавен избор и да избегне объркване, което води до закъснели решения. Един от най-често срещаните примери за това е демонстрацията на „Преди и След“ конкретизираща позитивите от продукт или услуга.

  • Непозната информация

Човешкото съзнание винаги гравитира около нови преживявания и непознати територии, което е една от най-съществените за нашето развитие черти. За да използваме това е нужно всеки следващ елемент и всяка нова стъпка в нашият сайт да представлява нещо ново и различно от предишната.

5 Уеб дизайн тенденции за предстоящата 2015

Какво крие бъдещето на уеб дизайна?

 

Изкуството на уеб дизайна е необятно и е невъзможно да бъде ограничено по какъвто и да е начин. Човешкото въображение и неговите безкрайни възможности отключват невъобразим потенциал за все по-впечатляващи и креативни идеи, които ще оформят бъдещето на Интернета.

С всяка изминала година наблюдаваме безброй невероятни неща в света на уеб дизайна, които продължават да излизат всеки ден. Иновациите в сферата за 2015 г. тепърва предстоят да бъдат представени, а ние нямаме търпение да стане свидетели на това възможно най-скоро.

  • One page сайтове

Все повече хора започват да разчитат на мобилните си телефони и подобренията в технологиите, които позволяват все по-достъпни и лесно използваеми интерфейси, които могат да ни помогнат далеч от компютъра.

С тази цел все повече сайтове биват разработвани с една страница, където е публикувно цялото съдържание, което ни е нужно. По този начин е лесно да открием информацията, която търсим като просто скролваме надолу.

  • История и интеракция

Отново се връщаме към съдържанието. Точно така – Content is still king! Докато то все още е ключово за всеки сайт, умението да разкажем една грабваща вниманието история е огромен плюс. Новите тенденции ще включват по-красиво и интерактивно съдържание, с което да разкажем своята история, чрез която да установим по-успешен контакт с потребителите.

  • Липса на големи Header изображения

Как да изпъкнем над тълпата, която изплзва огромни и наситени изображения в началото на техните сайтове? Лесно – като правим точно обратното. Това мжое да се използва поради редица причини, като например зареждането на сайта. Големите изображения често затрудняват това. Друга причина може да бъде отвличането на внимание от по-важното съдържание, което съдържа страницата. Това е една от по-противоречивите тенденции, но си струва да й обърнем внимание.

  • Минималистичен дизайн

Съществуват прекалено много несъществени елементи в актуалните сайтове, а това е още едно от нещата, които предстоят да изчезнат в по-модерните страници. Минималистичен дизайн е този, който е максимално улеснен и изчистен от излишни елементи, които не оказват реална полза нито за оптимизацията, нито за функционалността и вида на сайта.

  • Центрирано оформление

Съдържанието, което се намира в центъра на една страница респективно ще бъде в центъра на вниманието на всеки потребител. Незвисимо от размера и количеството на съдържанието, то е най-лесно за възприемане, когато е центрирано пред нашия поглед. Това позволява добър фокус и придава изтънчен вид за нашия сайт.

Това са само някои от безбройните нови тенденции, които вече започваме да виждаме все повече. Бъдещето на уеб дизайна Ви очаква! Ние вече поехме в тази посока, а Вие?

Как да подобрим UX качествата на нашия дизайн? Vol.3

Влиянието на User Experience дизайна и съдържанието върху нашето SEO

Поредицата ни от статии отнасящи се за ключовата важност на UX дизайна приключва с тема, която засяга пряко целите на всеки SEO експерт. Наясно сме, че търсачките константно търсят нови начини да подобрят резултатите и ефективността на тяхната работа. Това е причината ние също да се стремим към постоянно развитие и усъвършенстване на нашите умения и знания.  Вижте още »

Как да подобрим UX качествата на нашият дизайн? Vol.2

7 Непоклатими правила на User Interface дизайна

Като продължение на нашият първи блог, представящ основите на UX и UI дизайна, ще подходим стъпка по стъпка, като отразим всяка една от най-важните точки и ѝ обърнем специално внимание.

Вижте още »

Как да подобрим UX качествата на нашият дизайн?

Преди да започнем да се оглеждаме с изумен поглед за дефиницията на термина „UX” е нужно да уточним какво точно представлява „User Experience”, какви са неговите цели и как да го използваме във всекидневната си работа като дизайнери. Вижте още »

On-page SEO 2015

Най-добрите практики за новата година!

Светът на оптимизацията е адски динамичен. Големите търсачки като Google и Bing, непрекъснато търсят начини да подобрят дейността си, а оттам променят и работещите SEO практики. Заради тази динамика е напълно възможно да чуете двама оптимизатори да изразяват различни мнения по въпроса “кое работи и кое – не”. Разбира се, някои неща са общоприети от всички и за тях няма две мнения по въпроса. Вижте още »

Най-важните страници в уебсайта ви (и как да ги оптимизирате за клиенти)

Както може би знаете, някои страници на вашия уебсайт са много по-важни от други. Шокиращо е обаче колко малка част от хората използват това знание, за да подобрят и оптимизират процента си на конверсия. В днешната статия ще ви разкрием как може да подобрите сайта си значително, като направите само няколко малки промени. Вижте още »