4 вида трафик, които вашия сайт получава
Всички ние обичаме трафика към нашите уебсайтове – особено, ако е качествен, насочен трафик, който води към така желаните конверсии. Трафикът към вашия уебсайт може да бъде разгледан като едно своеобразно финансово портфолио, състоящо се от четири категории. Вашето портфолио трябва да е разнообразно и балансирано, да минимизира риска, докато увеличава приходите. Поради тази причина е добре да сте запознати с видовете трафик, които вашият сайт получава, значението им и с какво са ценни за вас.
В днешната ни статия ще ви представим четирите видa уеб трафик, така както могат да бъдат видяни и анализирани в Google Analytics.
Директен трафик (Direct traffic). Хората, които ви носят този трафик, ви познават и харесват. Те са си направили труда да въведат URL-то на сайта ви в техните браузъри или са го запазили като bookmark за по-лесно. Добър начин да увеличите този вид трафик е да се погрижите URL-то на сайта ви да е кратко, лесно за запомняне и биещо на очи. Използвайте го екстензивно във всички ваши офлайн маркетинг проекти – това ще ви гарантира увеличение на директния трафик.
Пренасочен трафик (Referral traffic). Вашият сайт получава пренасочен трафик от други сайтове, които са пуснали линк към него. Мислете за тези други сайтове като за ваши приятели – разберете кои са и изградете топли отношения с тях. Коментирайте някоя тяхна публикация, пуснете линк към тях, напишете статия за тях – всичко това ще се отрази много добре на трафика ви в близко бъдеще. Намерете други сайтове, които имат нещо общо с вашия и изградете приятелски отношения с тях. Не забравяйте – няма нищо по хубаво от много и качествени линкове, които да водят към вашия сайт.
Трафик от търсене (Search traffic). Този вид трафик идва от Интернет търсачки, като Google, Bing и т.н. Състои се от хора, които са попаднали на сайта ви при търсене за определена дума или фраза. Увеличаването на трафика от търсене, предполагам сте се сетили вече, става чрез процес наречен оптимизация за търсачки (SEO). Качествени линкове и съдържание ще направят сайта ви по-видим за Google и другите търсачки, а оттам и за вашите потенциални посетители. Все пак, не забравяйте – Google дал, Google взел! Промените в света на SEO са ежедневни и никой не знае какво ще се случи утре. Максимизирайте ползите от този вид трафик, но не разчитайте само на него.
Трафик от кампании (Campaign traffic). Последният вид трафик, който ще разгледаме днес показва доколко ефективни са вашите онлайн маркетинг усилия и инвестиции. По принцип сайтовете нямат трафик от кампании, но ако да речем ползвате Google AdWords, резултатите ще могат да бъдат видяни тук. Този вид трафик обхваща също посетители от банер-реклами и споделяния от социалните мрежи.
Това беше накратко за четирите вида трафик към вашия уебсайт. В следващите ни статии ще се постараем да разгледаме всеки отделен вид по-подробно и да дефинираме начини за оптимизация на трафика и увеличаване на броя посетители.