Bounce rate и влиянието му върху сайта ви

Bounce rate е процентна характеристика в Google Analytics, която показва каква част от посетителите ви са пристигнали на дадена страница на вашия уебсайт от външен линк, след което са си тръгнали, без изобщо да са отишли някъде другаде на сайта ви. “Тръгването” може да бъде кликване на бутона Back, затваряне на прозореца и т.н. Времето, прекарано на дадената страница преди връщането не се взема предвид.

Bounce rate показва доколко страниците ви са хващащи окото, привличащи вниманието и каращи посетителите да разгледат останалата част от сайта ви.

Влияе ли bounce rate на оптимизацията?

Това е въпрос, който от дълго време се дискутира в SEO и онлайн маркетинг средите. Много експерти твърдят, че bounce rate е един от основните фактори, които Google взема предвид при определянето на ранка на един сайт. От друга страна, обаче, самите Google твърдят, че не го вземат под внимание.

Според други специалисти времето, прекарано на дадена страница преди напускане влияе на позиционирането. Звучи логично – ако посетителите отварят страницата ви и веднага след това се махат, видимо не са харесали това, което са видели. От търсачката Bing потвърдиха използването на този фактор, но от Google още мълчат по въпроса.

Защо тогава трябва да следим bounce rate на страниците си?

Не е сигурно дали bounce rate влияе директно на позиционирането на уебсайтовете. Едно обаче е сигурно – за да може сайта ви да е ефективен, трябва да следите тази характеристика и да работите към понижаването ѝ.

Страницата, на която потенциалните ви клиенти попадат, трябва да ги закача, да провокира интереса им и да ги накара да разгледат сайта ви по-подробно. Така шансът да конвертирате посетителите в клиенти се увеличава стремглаво.

Ето няколко неща, които най-вероятно ще накарат посетителите на сайта ви да се ометат на секундата.

Подвеждащи заглавия

Представете си как търсите в Интернет за маркови ръчни часовници, виждате заглавие гласящо “МАРКОВИ РЪЧНИ ЧАСОВНИЦИ”, кликате на него и ви се отваря уебсайт за китайски ментета. Мишката ви веднага ще се насочи към бутона Back на браузъра ви.

Бавна скорост на уебсайта

Никой не иска да чака 30 секунди за да види някаква си Интернет страница. Още на петата секунда ще сте обратно на страницата с резултати.

Грозен уебсайт

Не всички хора, търсещи в Интернет имат безупречен естетически вкус, но всеки може да различи един сайт с лош дизайн. Добре изглеждащите страници лъхат на професионализъм и най-вероятно ще накарат посетителите ви да останат поне още малко.

Заключение

Не се страхувайте, че високият bounce rate ще ви докара някое Google наказание. Нищо такова няма да се случи. Клиентите трябва да са в центъра на вашето мислене, а висок bounce rate означава, че те нещо не харесват сайта ви. Намерете причините за това и ги коригирайте.

Leave a Reply

Your email address will not be published.